bird
sun

Projekt edukacyjno-społeczny „Jesteśmy różni, lecz równie ważni”

plakata

Nasze Bambino przystąpiło do Ogólnopolskiego Projektu edukacyjno-społecznego „Jesteśmy różni, lecz równie ważni”. Projekt ma na celu zwiększenie świadomości, wrażliwości i propagowanie wiedzy na temat Autyzmu i Zespołu Aspergera, oraz zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi borykają się osoby z autyzmem oraz ich najbliżsi (m.in. izolacji, dyskryminacji, braku opieki i wsparcia). Pamiętajmy, jesteśmy różni, lecz równie ważni. Bycie życzliwym i odnoszenie się do drugiego człowieka z szacunkiem nic nas nie kosztuje. Sprawia radość nie tylko nam, ale również osobom, które przebywają w naszym towarzystwie. 

Wiemy, że zespół Aspergera nie jest wynikiem wychowania dziecka ani złego wychowania. Jest łagodniejszą formą autyzmu dziecięcego, zaburzeniem rozwoju i funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego.

Dzieci z zespołem Aspergera często wykazują opóźnienie w rozwoju języka, mają dobre umiejętności gramatyczne i zaawansowane słownictwo, ale często są też bardzo dosłowni i bardzo szybko się uczą. Częściej są narażone na problemy behawioralne, emocjonalne, lęk i depresje. Osoba z ZA chce, aby wszystko, kręcił o się wokół niej, co daje jej kontrole i poczucie bezpieczeństwa. Może mieć skłonność do zaborczości w przyjaźni, stara się przestrzegać zasad.

Autyzm nie jest chorobą, określany jest jako całościowe zaburzenie rozwoju okresu wczesnodziecięcego, charakteryzujące się upośledzeniem w interakcji społecznej, deficytami w komunikacji np. opóźnienie w rozwoju mowy lub jej brak, ograniczonymi albo uporczywymi zachowaniami i zainteresowaniami, dotyczącymi szczególnie obiektów w najbliższym otoczeniu.

Wczesne, wyraźne objawy autyzmu można obserwować ok 14-17 miesiąca życia. Każdy z nas jest inny więc nie ma również dwóch takich samych osób z autyzmem. Obraz zaburzenia może się bardzo znacząco różnić u różnych osób.

Dzieci z autyzmem mają swój stały porządek dnia, określony sposób wykonywania czynności. Nawet niewielkie zmiany w ustalonym rytuale dnia mogą wywoływać agresję, lęk czy płacz. Każda osoba ze spektrum jest inna! 

W relacjach z rówieśnikami dzieci autystyczne cechuje brak potrzeby kontaktu z nimi, unikanie udziału we wspólnej zabawie, często zabawa „obok”, są łatwowierne, łatwo się stresują i są emocjonalnie wrażliwe. Wczesna interwencja terapeutyczna może sprawić, że dziecko pokona ograniczenia wynikające z zaburzenia. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku będzie ona tak samo skuteczna. Oznacza jednak, że w każdym przypadku terapia może znacznie poprawić stan dziecka. Terapie koncentrują się na funkcjonowaniu dziecka w społeczeństwie i rodzinie, uczą komunikacji, rozpoznawania intencji ludzi- wszystko zależy od tego, czego najbardziej dziecku brakuje.

 Rozejrzyjmy się wokoło a na pewno dostrzeżemy w naszym otoczeniu ludzi, którzy w odmienny sposób postrzegają rzeczywistość. Inaczej reagują na zbyt ostre światło, zbyt głośny dźwięk, mają trudności z nawiązywaniem relacji społecznych lub wyrażaniem swoich emocji. Jesteśmy różni, lecz wszyscy równie ważni -zdecydowanie zasługują na zrozumienie.

GALERIA

ZDROWO I SPORTOWO

zis

FOTOGALERIA

Każde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!?‍♂️
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata
dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja,
walka i rywalizacja.?
Nasze przedszkolaki bardzo chętnie wzięły dziś udział w zabawach i zajęciach ruchowych poprowadzonych przez Marek Stokarski Mobilny Masażysta
w ramach akcji ZDROWO I SPORTOWO, której głównym celem jest aktywizacja ruchowa dzieci, ile sprawia radości, jak wpływa na samopoczucie dzieci i buduje relacje z rówieśnikami w grupie mogliśmy się dzisiaj przekonać. ?

ZDROWO I SPORTOWO

Nasza placówka przystąpiła do projektu ZDROWO I SPORTOWO, promującej aktywne spędzanie wolnego czasu,  jest to akcja skierowana do przedszkoli oraz szkół podstawowych. Po co akcja? Aktywne dzieci to zdrowsi dorośli. Aktywność fizyczna zmniejsza otyłość, zapobiega wielu chorobom i poprawia odporność organizmu.! Zdrowe nawyki trwają przez całe życie.
Aktywizacja ruchowa dzieci to zwiększenie ich pewności siebie, poprawa pamięci i koncentracji. Zajęcia sportowe uczą zasad fair play oraz współpracy w grupie. Chcemy pokazać dzieciom jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Służą temu zajęcia sportowe, które przeprowadzane są w zgłoszonych do projektu placówkach. Chodzi o to, by pokazać dzieciom i rodzicom jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Służą temu zajęcia sportowe, które prowadzone są nie tylko w sali zajęć, ale też na powietrzu czy hali sportowej. Zabawy ruchowe w przedszkolu to stały element codziennych zajęć z dziećmi. Znamy ich mnóstwo – niektóre z nich mają wysoko postawioną poprzeczkę, inne – są po prostu dobrą zabawą.  Równocześnie akcja ma też pokazać nam nauczycielom, wychowawcom i opiekunom, że ćwiczyć można praktycznie zawsze i prawie wszędzie. W projekcie nie ma zgody na łatwe wyjaśnienia, typu „u nas nie ma odpowiedniej sali”, „pogoda dziś jest nieciekawa” czy też „gdybyśmy mieli takie wyposażenie to…”.
Zatem zapraszamy do śledzenia naszych działań w tym zakresie. 
Drodzy rodzice, zachęcamy do włączenia się do realizacji projektu ZDROWO I SPORTOWO w waszych domach, podwórkach, placach zabaw.
 #dziecitrenujawdomu
 
 

"Pyszny sposób na nudę"

psnn

„Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”

Przedszkole Nasze Bambino bierze udział w projekcie „Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”. Głównym założeniem jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych. poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. 
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego, a także wpisuje się Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2020/2021 - Działania wychowawcze. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Dzieci zostały zapoznane z autorami książek o Koziołku Matołku - Kornelem Makuszyńskim oraz Marianem Walentynowiczem. Wyjaśnione im zostało znaczenie pojęć: pisarz i rysownik. Dzieci zapoznały się także z postacią Koziołka Matołka Z ogromnym zaciekawieniem codziennie słuchają kolejnych przygód ich ulubionego bohatera. Co miesiąc wykonują  poszczególne zadania ujęte w projekcie.
 
koz