bird
sun

Uncategorised

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu polega na:

  • Rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka
  • Rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka
  • Rozpoznawaniu czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu

w celu

  • wspierania potencjału rozwojowego dziecka istwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz w środowisku społecznym.

Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest dobrowolne i nieodpłatne.

Organizowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajmuje się dyrektor przedszkola.

Pomocy udzielają nauczyciele oraz specjaliści, w szczególności: pedagog, psycholog, logopeda, współpracują z rodzicami, poradnią  psychologiczno-pedagogiczną  innymi placówkami oraz organizacjami i instytucjami działającymi. 

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana przez nauczycieliw toku bieżącej pracy to w szczególności:

- dobór zadań do możliwości dzieci;

- praca indywidualna z dzieckiem, dobór odpowiednich zadań lub praca  według indywidualnego programu wspomagania

- praca dzieckiem w grupie – dobór zadań;

- wspólne  działania nauczycieli i specjalistów.

Sala sensoryczna

Drodzy Rodzice

W tym roku szkolnym powstała w naszym przedszkolu sala do terapii Integracji Sensorycznej. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby przestrzeń sali wyposażona była w odpowiednie sprzęty i pomoce: krążki, platformy na podwiesiach, deskorolki, masażery, wałki rehabilitacyjne, beczka, różnego rodzaju piłki do ćwiczeń, klocki do utrzymywania równowagi, dysk sensoryczny, drabinka, ławka, taśmy rozciągające, ciężarki. Zadbaliśmy również, żeby była ona przyjazna dla dziecka i budziła w nim pozytywne emocje i poczucie bezpieczeństwa. Terapia integracji sensorycznej ma postać "naukowej zabawy”, w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że „kreuje zajęcia wspólnie z terapeutą”.

Zadania mają różny stopień trudności i nie mogą być ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne dla dziecka:

wśród nich jest jest huśtanie, pełzanie, turlanie, balansowanie i wiele innych przyjemności, by usprawnić pracę systemu nerwowego.  Warto podkreślić, że z problemów w zakresie integracji sensorycznej dzieci nie wyrosną. Te problemy będą "rosły” razem z nimi. Dlatego tak ważna jest wczesna interwencja, która wspiera system nerwowy tak, aby mógł on prawidłowo odbierać, interpretować i organizować napływające informacje zmysłowe.

Biedronki - 2,5 latki


biedronka1„Biedronki” to jedna z najmłodszych grup w przedszkolu. Chłopcy i dziewczynki w naszej grupie są ciekawe świata i interesują się wszystkim co nas otacza. W przedszkolu uczymy się zasad, współżycia w grupie oraz zawieramy nowe przyjaźnie. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy też o rozwijaniu umiejętności samoobsługowych. Jesteśmy już coraz bardziej samodzielni. Dużą radość sprawiają nam zabawy muzyczno- taneczne, spacery, czytanie bajek. Lubimy też wykonywać pracę plastyczne. Każdy dzień w naszej „Biedronkowej” grupie stanowi podstawę do wzbogacania wiadomości, zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń.

Andrzejki

47310149_2005785186181596_796890839144988672_o.jpg

 

Andrzejki

Nasze Przedszkolaki przeniosły się w magiczny świat wróżb i zabaw andrzejkowych. Dzieci mogły „poznać swoją przyszłość” – tą bliską „co dostanę od Gwiazdora” i tą daleką… „kim będę w przyszłości”. Wśród atmosfery tańca i zabawy znalazł się również czas na słodki poczęstunek. Ten magiczny dzień był okazją do zapoznania się z tradycją andrzejkową, radości oraz integracji grupy.